söndag 30 augusti 2009

Dop

I lördags döpte vi våran lillprins, han var så himla duktig. Ammade han precis när vi kom till kyrkan så han tittade omkring sej o funderade på vad som hände under cermonin. Prästen höll aldrig i honom utan det gjorde jag. När det då var dax för vattnet så "tippade" jag bara fram honom... Intressant att prästen gjorde så men det fungerade klockrent. Prästen var även otroligt snabb. Vips så var dopet över.

För några dagar sen lovade jag att skriva mer om något tråkigt... Nämner inga namn så det inte blir nåt tokigt. Vi har letat bil under en tid o tillslut hittade vi en i Östersund, jippie! Vi tyckte allt lät bra så vi körde ner till ö-sund o provkörde o allt lät bra och kändes gött, vi gjorde affär. Lycka, äntligen vi rymms hela familjen! Men vi blev nedsatta på marken, på vägen hem uppkom missljud. Vi testade bilen lite mer på söndagen o ja det var missljud, ordentliga sådana. På måndagen ringde jag försäljaren. Vi blev misstrodda :( Men vi kom överens om att vi skulle fara på våran verkstad i vma så de fick bedömma felet/felen. Å sen skulle verkstan ringa till försäljaren och prata med varandra. På verkstan gjorde de en lista; lager, styrlederna på båda sidor, nåt annat med styrningen och växellådan :( Då ville vi skjuta nån.... grymt arga var vi. En bil är dyr att köpa o ha i drift och när man köper från bilaffär SKA den vara okej. Försäljaren tyckte detta var lite pinsamt (tror jag, jag upplever det så iaf). Han ville ha tillbax bilen till östersund så att deras verkstad får bedömma skadorna. Å efter det tar de beslut på om det blir återköp på bilen eller om de kommer att laga den. Kul i jul va´? All glädje över den nya bilen är som bortblåst. Å jag har vänt och vridit på hur vi skulle kunnat undvika detta men inte kommit fram till nåt. Iaf så går det inte att skruva tillbax klockan. Nu är det bara att gilla läget och hoppas på det bästa. Bilen SER bra ut, inga skador invändigt eller utvändigt, så vi vill gärna ha bilen.... fortsättning följer...

Nu ska jag fixa det sista för kvällen. Nu är det ny vecka igen, var det inte det nyss...

2 kommentarer:

Per J sa...

Usch det var ju inget roligt alls. Var det privat ni köpte eller? Hoppas det löser sig bra nu, är den så fin kanske det är värt att få det lagat då.

Holmis sa...

Vi köpte på bilfirma för att få lite garantier... vilket var himla tur nu...