söndag 9 augusti 2009

Minisemester

Då var vi äntligen på en liten mini semester med familjen. Det enda som blev denna sommar...det har varit så mycket annat. Det bar iväg men en full lastad bil till Brännland och Leos lekland. Mycket intressant! Det började med fika som vi tagit med oss, på parkeringen. Vi fann några pallar som vi använde som bord o sittplatser, fungerade kanon. Trevligare matställe finns dock, hehe. Efter betalningen inne så skulle barnen få varsitt armband så att alla visste att de betalat. Samuel kom på att det var farligt eller nåt.. så han startade med att grina och tjuta. Jätte kul, hur ska detta sluta funderade jag. Men med lite lirkning så gick han med på armbandet o allt blev frid o fröjd. Sen sprang barnen.... jag blev trött att titta på dem. Varmt som tusan både ute o inne. Svetten rann på oss alla. Kul var det iaf. Alla som har barn borde fara dit. Det är för både större o mindre barn. Detta kan jag varmt rekomendera!

Sen for vi in till stan. Utebutiken nästa! Alltid hittar man en massa man vill ha... o det mesta är "bra att ha" samt "vore kul att ha". Att motivera köpen går alltid som en dans, synd bara att plånboken inte tycker detsamma. Jag fick mej iaf ett par nya skor, Haglöfs. De är riktigt sköna o bra ventilation. Kebab på Burger King och lite godis. Sen bar det iväg till Nydala för tältning....fem nissar i ett tält.

Det gick så bra att tälta. Emanuel bara log när jag la han i sovsäcken. Han mös i fulla drag. Stornbarnen som var allmänt övertrötta efter dagen utan sömn flummade omkring och var heltokiga. Det tog ett tag innan de lugnade ner sej o kunnde somna. Magnus hade öronproppar med sej så barn o gubbe sov. Själv var jag vaken fram till tre på natten, tror hela Umeås moppedister och andra ungdomar var där. De förde ett jävla liv, burnade skrek o hade sej. Sov dock väldigt gött när de farit hem. Inte imponerad av campingen, smutsigt och ovårdad & DYRT.

Dagen efter var det Nolia. Strosade på hela dan, åt gott & fikade gott. Langos, baklava m.m. Köpte lite nya grytor som det var tänkt. Innan Nolia for vi på Babyproffsen och köpte en vagn till. Vi insåg att barnen inte skulle orka gå... Det var dock väldigt intressant när vi skulle ha in allt i bilen.... hehe. Jag tyckte vi var fullastade när vi lämnade Skansholm o nu var det ytterligare saker som var inhandlat... Men allt går *L* Några bilder kommer så ni ser hur vi haft det.

Nu ska jag hjälpa Magnus, han har veckohandlat.







1 kommentar:

Per J sa...

Såg hur trevligt som helst ut och jag tror er att ni hade det trångt:)

//Per