söndag 16 augusti 2009

Promenad

Jag kan lätt bli tokig om jag måste sitta inne hela dagarna och att "bara" vara ute på gården o titta på ungarna som far omkring. Så jag försöker att gå nån liten prommis emellanåt. Det blir dock inte många. Är jag själv så måste nån gå och det är inte poppis, både de äldre älskar att åka vagn så jag brukar bära lillen i bärsele på magen. Det är tungt men det går bara fint. Idag häll regnade det vilket innebar att jag inte kunde ha lillen på magen. Hmm tänkte jag hur gör jag nu, så jag satte lillen i knät på storebror som brukar sitta still. Alltså 3 stycken i vagnen, den gnisslade lite mer än vanligt men det gick förövrigt bra. Barnen satt dock inte så bekvämt så det blir inga långutrer på det sättet. Kanske går det att styra två vagnar... tvillingvagnen framåt och dra en liten efter sej... hmm måste nog testa det. När mycket kläder ska på fungerar inte bärselet och vi har ingen bärstol. Ska man måsta köpa det när det är barn nummer 3... hmm mycket funderingar.

Inga bilar för dagen, känns lite skönt. Har letat ganska länge nu och börjar bli less. Vill bara ha en bil Nu...

Lillen har även idag varit ledsen till o från. Kanske kan det vara en ökningsperiod, så jag ska testa att amma lite oftare så ser vi om det blir bättre.

Imorgon är det föräldrarträff och jag ska ha alla barnen med mej, hittills har det gått jätte bra. Magnus tänker jag skicka till sågen för inköp av vindsskivor. Känner mej stressad nu, de ska målas innan de sätts upp och det börjar bli natt kallt så det lär ta ett tag innan de torkar. Jag har bestämmt att det bara ska vara klart innan vintern. Dessutom en massa annat småfix imorgon så jag ska sova tidigt så man är helt utvilad när man kliver upp. På tisdag är det oxå inskolning i malgovik. Mycket denna vecka. Puh

1 kommentar:

Anonym sa...

hej Hej! Ville bara tipsa om trillingvagn. Funkar hur bra som helst. :)