torsdag 13 augusti 2009

Tänkare

Idag känner jag mej som en tänkare... har mycket tankar o alla far fram och tillbaka. Inget blir konkret... måste försöka reda ut allt i skallen.

Nästa vecka ska jag börja skola in barnen på fsk Norrskenet. Det är med blandade känslor. Vi har haft det så himla kanonbra med våran dagbarnvårdare i Skansholm. Hon har ställt upp på allt o lite till.. :) Nu blir det mer opersonligt med mycket barn och personal. Samuel har varit två år på barnomsorgen och han har måste flyttat en gång. Så detta blir hans tredje inskolning, åter igen på nytt ställe och ny personal. Han är en liten filosof/observatör så jag oroar mej för hur det egentligen ska gå. Molly tror jag inte det blir nåt större problem med, men man ska inte ropa hej ännu. Hon börjar visa klara tecken på blyghet och tillbakadragande. Hon är väldigt beroende av sin bror oxå. Men men det går säkert bra.

Lite föbjudna tankar är att när barnen är borta några timmar varje vecka kanske jag får någon möjlighet till eftertanke och göra lite mer saker som jag tycker om. Som trebarnsmor hinner jag inte riktigt med mej själv. Dock klagar jag inte, iaf nån misstolkar mej. Jag älskar mina barn o jag skulle inte vilja vara utan dem. Men ibland är det skönt med att göra nåt man tycker om själv.

En familj i byn har brädfodrat om nästan hela huset och byggt en ny bro. De har jobbat o slitit som djur. Nu börjar det hela bli färdigt, hur snyggt som helst.

Inga kommentarer: