tisdag 8 september 2009

Bilen kommer åter :)

Ja bilen våran är nu lagad o ska fungera felfritt. :) Kan inte med ord beskriva hur lättat jag känner mej. På torsdag ska jag fara till Hoting och byta bil, bilfirman skickar en pilot dit. Lämpligt för mej eftersom barnen är på fsk då.

Bakslaget har kommit för Molly :( Hon var helt hysterisk vid lämnandet idag. Klädde av henne med våld och hon hade kläderna på lika fort. Så jag fick den äran att bara gå. Hon hade varit som en studsboll av ilska. Hoppat omkring och gallskrikit. Efter 5-10 minuter så var allt bra igen. Ungar... Samuel blev orolig för sin syster och blev lite kingkig även han. Men när han efter en kort stund sett att Molly lugnat sej så var han lugn igen oxå. Dessa gullungar...

Dock är de inte några gullungar på nätterna. Jag tar snart in på hotell. Magnus sover som en gris, märker inte av nångting trots att Samuel trillar ur sängen o tok skriker, väcker Molly som skriker ännu högre och Emanuel som är hungrig. Men deras pappa sover lugnt vidare och barnens enormt trötta mamma tar hand om allt. Utom inatt då jag fick ett utbrott på Magnus och väckte han med buller och bång... Han tog då hand om Samuel som vägrade kissa trots att det höll på att hända en olycka. Så jag kunde amma Emanuel o stryka Molly till sömns igen. Molly drömmer så mycket om nätterna och jag står bara o tittar på. Kan inte göra mer än att stryka henne och klappa om henne. Hon sover nästan jämnt i våran säng numera. Hoppas det går över snart.

På föräldrarträffen i måndags så fanns ett piano som jag kan få köpa...hmmm är bra sugen. Men fick lite svalt gehör på hemmaplan. Dessutom måste jag fundera på var jag ska ställa det och kolla priser på stämmning.... hmmm måste försöka vara realist...Besked kommer....

Å mina vindsskivor är snart ett minne blott, två strykningar täckfärg kvar...puh

Nu ska jag dricka mitt vanliga kvällste, duscha o ta fram kläder till barnen sen är det John Blund. Får se hur många timmar jag får sova inatt...5,6 om jag har tur...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen.Visst är det märkligt att barnen har fyr för sig samtidigt? Alice drömmer o pratar i sömn, hon vaknar av att hon pratar så då kommer hon till mig och när Alice lyckats somna om då vaknar Wilma med växtvärk.Sen är det en evig cirkus hela nätterna.Hoppas du får en chans att vila på dagarna iallafall. Kram och hoppas vi ses snart igen:)

Per sa...

Skoj det verkar lösa sig, hoppas dom fått ordning på allt då.