söndag 20 september 2009

Tjipp tjopp

Söndag igen...tiden går...

Idag åt vi kalvdans.... hade aldrig ätit det förr men det var ganska smaklöst men gott samtidigt. Funderar dock på om man kanske kan smaksätt med nåt annat än bittermandel..... saffran, vanilj, sötmandel.... måste nog exprimentera lite.

Nu är barnen friska och krya så denna vecka skickar jag dem till förskolan. Kanske så hinner man lite hemma. Men jag tänker inte stressa har jag bestämmt mej för, hur det ska gå vet jag inte. Har en inre stress som är svår, nästan omöjlig att arbeta bort. Men jag måste försöka. Nu är jag inne i en "ledsen" period. Känner mej nere många av veckornas sju dagar. Mer eller mindre. Ingen aning om vad detta beror på. Men det har varit mycket under sommaren och ekonomin tär alltid på mej. Har man råd att betala räkningarna, blir det något över och så allt man önskar sej att göra hemma. Dessutom behöver både jag och Magnus vinterkläder och så har soffan gått i två delar..... not nice. Skulle behöva vinna pengar så en sten kan falla från mina axlar. Idag har dock en stor sten ramlat, vindsskivorna är klara.

Nu ska jag städa det sista i köket innan det rutinmässiga te drickandet.

1 kommentar:

En i mängden sa...

Vi är fler som är i en "ner" period, och den tenderar att bli värre just före löning och räkningsperioden..
Men håll ut! Det kan bara bli bättre!
Som min positiva pappa brukar säga:
-bakom alla molnen finns en sol!
Kramen!